טל': 073-3746680

עו"ד אורן גוטרמן - משרד עורכי דין

מוסמך אפוטרופוס הכללי לעריכת ייפוי כוח מתמשך

25 שנות ניסיון בייעוץ וטיפול באוכלוסיית הגיל השלישי

עריכת מאות ייפויי כוח מתמשכים

שירות אישי וליווי צמוד עד לסיום ההליך

מינימום טרחה מצד הלקוח

הגעה לבית הלקוח או פגישה במשרדינו

מקצועיות ברמה הגבוה ביותר וללא פשרות

עו"ד אורן גוטרמן משרד עורכי דין

מוסמך אפוטרופוס הכללי לעריכת ייפוי כוח מתמשך

> 25 שנות ניסיון עם אוכלוסיית הגיל השלישי

> עריכת מאות ייפויי כוח מתמשכים

> שירות אישי וליווי צמוד עד לסיום ההליך

> מינימום טרחה מצד הלקוח

> הגעה לבית הלקוח או פגישה במשרדינו

> מקצועיות ברמה הגבוה ביותר וללא פשרות

מהו ייפוי כוח מתמשך ?

ייפוי כוח מתמשך הינו כלי משפטי חדש יחסית (משנת 2017) המהווה חלופה להליך של מינוי אפוטרופוס לאדם.
ייפוי הכוח המתמשך נועד לשמור ולהגן על זכויות הפרט,כבודו ורצונותיו של אדם, במצבים בהם יאבד את כשירותו השכלית. כלומר, אדם שעקב מחלות זקנה, תאונה או כל פגיעה אחרת, אינו יכול יותר להמשיך ולנהל את עניינו ולקבל החלטות בנוגע לחייו.

ע"י עריכת ייפוי כוח מתמשך, יכול כל אדם מעל גיל 18 הצלול בעדתו לתכנן מבעוד מועד, את המשך חייו ולבחור בעצמו את האדם שיהיה מיופה הכוח שלו ויטפל וינהל את עניינו, לתת הנחיות מדויקות כיצד הוא רוצה שיטפלו בו, בעסקיו, ברכושו וכיצד ייראו חייו האישים, במידה ולא יכול כבר לעשות זאת בעצמו.

מה עשו לפני הגעתו של ייפוי הכוח מתמשך ?

עד שנת 2017, במידה ואדם היה מאבד את כשירותו המנטלית ולא היה יכול להמשיך לנהל את עניינו ולדאוג לעצמו, היה פתרון אחד בלבד והוא מינוי אפוטרופוס ע"י בית המשפט.

מינוי אפוטרופוס הוא הליך דרסטי, השולל את עצמאותו של האדם כמעט באופן מוחלט, מנתק אותו מנכסיו והופך אותו תלוי לחלוטין בהחלטותיו של האפוטרופוס. העברת השליטה והכוח של האדם על חייו, לטובת האפוטרופוס שמונה לו, לא פעם גורמת לפגיעה בכבודו, בערכו העצמי וביכולתו לממש את רצונותיו.

בנוסף לכך, הליך מינוי אפוטרופוס הינו הליך ביורוקרטי מסורבל, שמכביד גם על בני המשפחה, שצריכים בזמן משבר, להתרוצץ לבתי משפט, לשלם אגרות, להתייצב לדיונים ולהמתין זמן רב לפעמים עד שימונה אפוטרופוס. 

מינוי אפוטרופוס

 עריכת ייפוי כוח מתמשך היא הדרך הטובה ביותר  לאדם המעוניין לדאוג לעתידו במידה ולא יוכל עוד לקבל החלטות ולנהל את ענייניו. 

לייעוץ ראשוני ללא עלות התקשרו  073-3746680 או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אודות עו"ד אורן גוטרמן

עורך הדין אורן גוטרמן חבר בלשכת עורכי הדין משנת 1996 והינו הבעלים של משרד עורכי דין למעלה מ 25 שנים במרכז תל אביב ושנותן שירות ללקוחות בכל רחבי הארץ.
משרדו של עו"ד אורן גוטרמן מתמחה במשפט אזרחי על כל גווניו עם דגש על בעיות משפטיות הקשורות לאוכלוסיית הגיל השלישי/ אזרחים ותיקים :

דיני ירושה – עריכת צוואות, עריכת ייפוי כוח מתמשך, אפוטרופסות, הוצאת צו ירושה /צו קיום צוואה, ניהול תיקי ירושה מורכבים ועוד..

דיני נזיקין ורשלנות רפואית –  ייצוג אזרחים ותיקים שנפגעו בתאונות או סובלים מבעיות רפואית אל מול חברות הביטוח  וביטוח לאומי, מיצוי זכויות רפואית, ניסיון עשיר בניהול תביעות רשלנות רפואית שנגרמו כתוצאה מההליכים הרפואיים הרבים שעוברים אזרחים ותקים ועוד..

 

עורך דין אורן גוטרמן

שאלות ותשובות

האם כל עו"ד מוסמך לערוך ייפוי כוח מתמשך?

לא! רק עורך דין שעבר הכשרה מיוחדת לעריכת ייפוי כוח מתמשך מטעם האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים, רשאי לערוך ייפוי כוח מתמשך. בדקו האם העורך דין שאתם פונים אליו אכן מוסמך לערוך לכם  ייפוי כוח מתמשך. להרחבה בנושא לחצו >>

כמה עולה לערוך ייפוי כוח מתמשך?

ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין קבעה כי הסכום המינימלי לעריכת ייפוי כוח מתמשך יחיד הינו 5,000 ₪, ו 7,500 ₪  לייפוי כוח זוגי. 
בפועל, המחירים ב"שוק" נעים בממוצע בין 2,500 ₪ -5,000 ₪ לייפוי כוח יחיד, וכ 5,000 ₪- 8,000 ₪ לייפוי כוח זוגי. המחיר נקבע לפי המורכבות של ייפוי הכוח וזמן העבודה הנדרש מעורך הדין. להרחבה בנושא לחצו >>

איזה נושאים ניתן לכולל בייפוי הכוח המתמשך?

ייפוי כוח מתמשך יכול להיות כללי לכול ענייניו של האדם, כלומר, לכל ענייניו האישיים, הבריאותיים וענייני הרכוש שלו. או לחלופין , ייפוי הכוח המתמשך יכול להיות ספציפי לתחום אחד בלבד: רק לעניינים אישיים, רק לענייני רכוש, או רק לענייני בריאות. הכול בהתאם לרצונו של האדם.

ייפוי כוח מתמשך לעניינים האישיים בלבד – ייפוי כוח זה יכיל התייחסות לנושאים כגון: קביעת מקום מגוריו של האדם, אופן הטיפול בצרכיו היומיומיים, בריאותו, רווחתו האישית וכדומה. למרות שנושא הבריאות נכלל בייפוי הכוח המתמשך" לענייניו האישיים של האדם, ניתן לערוך "ייפוי כוח מתמשך" ספציפי לענייני הבריאות.

ייפוי כוח מתמשך  לענייני הרכוש בלבד – ייפוי כוח זה יכיל התייחסות לנושאים כגון: אופן הטיפול בנכסיו של האדם כגון: ניהול נכסים מושכרים, מכירה של נכס מסוים וכו'. ניהול כספיו כגון: השקעות, או שימוש בכספים למען מטרות שנקבעו מראש.
טיפול בהתחייבויותיו של הממנה כגון: תשלומים שוטפים ותשלומי חובה שונים. כגון: מיסים ואגרות, תשלום חובות וכדומה.

ייפוי כוח מתמשך לעניינים רפואיים בלבד- ייפוי כוח זה מתייחס לנושאים הקשורים לעניינים רפואיים בלבד. בייפוי כוח זה אין חובה כי עורך ייפוי הכוח יהיה רק עורך דין, שעבר הכשרה של האפוטרופוס הכללי. גם בעלי מקצוע נוספים יכולים לערוך ייפוי כוח זה. כגון: עורך דין שלא עבר הכשרה של האפוטרופוס הכללי, רופא, אח/ות רפואית, עו"ס ופסיכולוג. להרחבה בנושא לחצו>>

מהם היתרונות ייפוי כוח מתמשך לעומת מינוי אפוטרופוס?

ההבדל המהותי ביותר הוא כשאדם עורך ייפוי כוח מתמשך, הוא קובע ומפרט במדויק את רצונותיו ואיך יש לנהל את חייו בעתיד בכל תחומי החיים. זאת לעומת הליך מינוי אפוטרופוס, לפיו האפוטרופוס הוא זה שקובע איך לנהל את חייו של אדם.
בנוסף, כשעורכים ייפוי כוח מתמשך אין צורך לפנות לביתי משפט, אין צורך לשלם אגרות, אין צורך להגיש דו"חות שנתיים לאפוטרופוס הכללי. מדובר בהליך זול, מהיר וחד פעמי, שבשעת הצורך ייפוי הכוח נכנס לתוקף תוך 3 ימים בלבד. לעומת זאת, הליך מינוי אפוטרופוס מצריך פניה לבית המשפט, כך שהליך מינוי אפוטרופוס עלול להמשך ולהתפרס על גבי שבועות וחודשים.  בנוסף, ההליך מצריך התעסקות בבירוקרטיה מסורבלת שמקשה את  אופן ההתנהלות של בני המשפחה בכלל ושל האפוטרופוס שמונה בפרט. 
להרחבה בנושא היתרונות של ייפוי כוח מתמשך לעומת הליך מינוי כוח מתמשך לחצו>>>

באילו תנאים ניתן לערוך ייפוי כוח מתמשך?

  • על האדם הנותן את ייפוי הכוח, והאדם המקבל את ייפוי הכוח  להיות בגירים (מעל גיל 18) ובעלי דעה צלולה. 
  • מיופה הכוח צריך להסכים לקבל על עצמו את התפקיד. עליו להבין את האחריות הרבה הכרוכה בקבלת החלטות וניהול עניינו של האדם האחר. 
  •  רק  עורך דין שעבר הכשרה מיוחדת מטעם האפוטרופוס הכללי מוסמך לערוך ייפוי כוח מתמשך.
  • אדם לא יכול להתמנות למיופה כוח מתמשך אם חלים עליו אחד מהחריגים הקבועים בחוק לדוגמה: אדם שמינו לו אפוטרופוס, או שייפוי כוח מתמשך שנתן בעבר נכנס לתוקף, אדם שכבר מיופה כוח לשלושה אנשים שאינם בני משפחתו, מי שנותן בתשלום מקום מגורים לאדם הממנה (למעט קרוב משפחה), מטפל רפואי בתשלום המטפל באדם הממנה (למעט קרוב משפחה ועוד.  להרחבה בנושא לחצו >>

עריכת ייפוי כוח מתמשך – הכוח נשאר בידיים שלכם!

אתם אלו שקובעים כיצד יראו חייכם בעתיד • אתם קובעים מי יהיו האנשים שיטפלו וינהלו את ענייניכם  •
אתם קובעים ונותנים הנחיות מראש כיצד תרצו שטפלו ברכושכם, בבריאותכם ובחייכם הפרטיים •

לייעוץ ראשוני ללא עלות התקשרו  073-3746680 או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

גלילה לראש העמוד