צו ירושה

מרכז מידע בנושא דיני הירושה ואפוטרופסות בישראל

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך ייערך וייחתם רק על ידי עורך דין שעבר הכשרה מיוחדת והוסמך על ידי האפוטרופוס הכללי.

עורך דין ייפוי כוח מתמשך בהתאם לקבוע בחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, תשכ"ב 1962, רק עורך דין שעבר הכשרה מקצועית מטעם האפוטרופוס הכללי לעריכת ייפויי כוח מתמשכים, ראשי לערוך ייפוי כוח שכזה.
עריכת מסמך משפטי חשוב כל כך ובעל השלכות נרחבות על חייו של אדם שנהפך להיות תלוי באנשים אחרים, אינה יכולה להיעשות בצורה שהיא פחות ממקצועית. אך כמו בכל תחום, גם בכול הנוגע לעורכי דין המוסמכים לערוך ייפוי כוח מתמשך, ישנם בעלי מקצוע מומחים יותר וישנם כאלה שפחות.

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

עו"ד ייפוי כוח מתמשך מקצועי ואיכותי לא חייב להיות יקר !

 ניסיון רב עם אוכלוסיות הגיל השלישי ~ עריכת מאות ייפויי כוח מתמשכים הגעה לבית הלקוח בכל רחבי הארץ.

לייעוץ ראשוני ללא עלות  השאירו פרטים ונחזור אליכם במהרה

חשיבותו של עורך דין מקצועי בעריכת ייפוי כוח מתמשך

האפוטרופוס הכללי קבע כי ייפוי כוח מתמשך ייערך על גבי טופס מיוחד, אחיד לכולם (בשונה מצוואה) המכיל את הפרטים המינימליים הנדרשים לשם עריכת ייפוי כוח מתמשך בסיסי.


פרטים אלו כוללים בין היתר את פרטי הלקוח/האדם הממנה (שם, מס' תעודת זהות, כתובת מקום מגורים, פרטי התקשרות וכדומה). פרטי האדם שיהיה מיופה הכוח, הצהרות שונות, כתיבת הוראות והנחיות מקדימות עבור מיופה הכוח ועוד.


אנו נתקלים לא פעם במקרים בהם עורכי דין הסתפקו בעריכת ייפוי הכוח מתמשך בסיסי. כלומר, פגישה אחת עם הלקוח, מילוי כל הפרטים הטכניים הנדרשים בטופס ייפוי הכוח המתמשך, הגשתו לאפוטרופוס הכללי, ומבחינתם הם ערכו ייפוי כוח "טוב ומקצועי". אך בפועל, ייפוי כוח כזה הוא בפירוש אינו ייפוי כוח מקצועי.


אין זה אומר כי אותם עורכי דין פעלו באופן לא חוקי, או כי ייפוי הכוח אינו תקף. אלא כי מדובר בייפוי כוח לא מקצועי ובאיכות נמוכה. בייפוי כוח שכזה, עלולות לצוץ בעיות רבות לאחר הפעלתו, אך בשלב זה, כלומר, בשלב שהאדם כבר הגיע למצב בריאותי של חוסר כשירות שכלית (רק במצב כזה מפעילים את ייפוי הכוח) יהיה מאוחר מידי לתקן ולטפל באותן בעיות.


שכן ,בפועל, רק לאחר שמפעלים את ייפוי הכוח ומנסים לבצע פעולות ולקיים את רצונו של הלקוח/ הממנה, מגלים בני המשפחה ומיופה הכוח את הבעיות והתקלות שנעשו בעריכת ייפוי הכוח בצורה הבסיסית והלא מקצועית. כאמור, בשלב זה, האדם כבר אינו כשיר לקבל החלטות בנוגע לענייניו ולכן קשה מאוד לתקן את הבעיות שנוצרו, במידה והיו כאלו.

איך עורכים ייפוי כוח מתמשך חזק ומקצועי?

עריכת ייפוי כוח מתמשך איכותי ומקצועי, אינה פעולה טכנית בלבד. כלומר, אינה יכולה להסתכם במילוי הפרטים
הטכניים הנדרשים בטופס ייפוי הכוח, החתמתו הלקוח ומיופה הכוח ולבסוף, הגשת טופס ייפוי הכוח לאפוטרופוס הכללי.

עריכת ייפוי כוח מתמשך באופן מקצועי צריכה להיות מותאמת אישית ללקוח. ייפוי הכוח צריך להיות "תפור" בדיוק למידות הלקוח,לפי צרכיו האישיים, הרפואיים והכלכליים. ייפוי הכוח המתמשך צריך לשקף את רצונותיו והשקפת עולמו של הלקוח ולשקף את תפיסתו בנוגע לאופן בו יראו ויתנהלו חייו בעתיד .


עורך דין ייפוי כוח מתמשך מקצועי ומנוסה בתחום, ייפגש עם הלקוח ויקדיש זמן על מנת להכיר את הלקוח ואת נסיבות חייו האישיות, לזהות מהם צרכיו ובהתאם לכך ינחה ויכוון את הלקוח, תוך מתן הסבר מקיף על ההשלכות של כל הנחיה והוראה בייפוי הכוח המתמשך על חייו בעתיד.


עורך דין ייפוי כוח מתמשך צריך להציג מניסיונו המקצועי נקודות מבט ותרחישים שונים שיכולים לקרות בחייו של הלקוח ביום לאחר כניסתו לתוקף של ייפוי הכוח. תרחישים שלרוב האדם הממוצע לא היה חושב עליהם כלל. ההליך דורש מוכנות נפשית ועשיית "שעורי בית" מצד הלקוח וכל זאת, על מנת להגיע להחלטות ולגבש הוראות והנחיות מדויקות עבור מיופה הכוח שלו.


לאחר שהלקוח גיבש את דעתו והחליט לגבי ההנחיות וההוראות שיופיעו בייפוי הכוח המתמשך, על עורך הדין להתרשם משיחתו עם הלקוח, כי הוא אכן מבין ומפנים את המשמעות וההשלכות העתידיות של קיום ייפוי הכוח המתמשך.


בנוסף לכך, חשוב מאוד, כי עורך הדין יתרשם שהלקוח מתכוון לחתום על ייפוי הכוח מתוך רצון והסכמה חופשית, ולא בגלל לחצים כלשהם שהופעלו עליו – מצדם של בן משפחה, אדם קרוב או צד ג' כלשהו.


הדוגמאות שהוצגו לעיל הן רק חלק מהפעולות שעורך דין ייפוי כוח מתמשך טוב ומקצועי צריך לעשות בטרם ניגש הוא לכתוב ולערוך את ייפוי הכוח המתמשך בפועל.

לסיכום, עריכת ייפוי כוח מתמשך טוב ואיכותי, בשונה לגמרי מעריכת ייפוי כוח מתמשך בסיסי, מצריכה מעורך הדין להפעיל אינטליגנציה רגשית, ניסיון מקצועי וניסיון חיים. כל זאת על מנת להוביל לכתיבת יפוי כח מתמשך, המשקף במדויק את רצונות הלקוח הספציפי. לצד זה, עליו לדאוג ולוודא כי ייפוי כוח יהיה חזק ויכלול מגנוני הגנה אשר יבטיחו כי רצונותיו והנחיותיו של הלקוח יקבלו ביטוי ובכך יעניק ללקוח ולבני משפחתו שקט נפשי לגבי עתידו.

עוד באותו נושא
עורך דין לייפוי כוח מתמשך מחיר

לייעוץ ראשוני ללא עלות עם עורך דין לייפוי כוח מתמשך 
השאירו פרטים 

עורך דין יפוי כח מתמשך, רשימת עורכי דין ייפוי כוח מתמשך, עורכי דין ייפוי כוח מתמשך, עו"ד יפוי כח מתמשך, עורך דין ייפוי כח מתמשך,  עורך דין יפוי כוח מתמשך.

המידע המופיע באתר "צו ירושה"  אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי, ובכל במקרה של סתירה או אי התאמה בין המידע המופיע באתר לבין הקבוע בהוראות הדין ו/או פסיקת בימ"ש, יגברו הוראות הדין והפסיקה. למען הסר ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המבקר באתר בלבד.

גלילה לראש העמוד