צו ירושה

מרכז מידע בנושא דיני הירושה ואפוטרופסות בישראל

עלות ייפוי כוח מתמשך

כמה עולה ייפוי כוח מתמשך? מה המחיר של ייפוי כוח מתמשך?

אחת השאלות הראשונות הנשאלות ע"י אנשים המעוניינים לערוך ייפוי כוח מתמשך, עוד לפני שהם הבינו בדיוק מה המשמעות של מסמך משפטי זה ואת ההשלכות שלו על חייהם, היא "כמה עולה ייפוי כוח מתמשך?"

התשובה הקצרה לשאלה זו היא כי מחיר עריכת ייפוי כוח מתמשך נע בין  2,500 ₪ – 5,000 ₪ + מע"מ לייפוי כוח יחיד, וכ- 4,500 ₪ – 7,500 ₪ + מע"מ לייפוי כוח מתמשך זוגי.

התשובה הארוכה והמקצועית יותר היא כי אין ייפוי כוח קבוע המתאים לכולם ומשכך גם אין מחיר קבוע לעריכת ייפוי כוח מתמשך. המחיר תלוי בדרישותיו של הלקוח ובמורכבות ייפוי הכוח המשפיעים על היקף העבודה של עורך הדין. לכן, במידה ומדובר בייפוי כוח מורכב ומסובך, עלות ייפוי כוח מתמשך ליחיד יכולה להיות אף גבוהה יותר מ 2,500 ש"ח, וגבוהה מ 4,500 ש"ח לייפוי כוח מתמשך זוגי. הכול תלוי בזמן העבודה הנדרש מעורך הדין וממורכבותו של ייפוי הכוח.

מהו ייפוי כוח מתמשך ולמה כדאי שיהיה לכם כזה

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי המאפשר לכם לקבוע מראש מי יטפל בענייניכם האישיים והרכושיים, במידה ולא תוכלו לעשות זאת בעצמכם בעתיד, כתוצאה מאי כושר גופני או נפשי.

למה כדאי לעשות ייפוי כוח מתמשך?

  • שמירה על האוטונומיה שלכם: אתם קובעים מי יטפל בכם ובענייניכם, בהתאם לרצונות שלכם.
  • מניעת סכסוכים משפחתיים: מונע אי ודאות ומאבקים בין בני משפחה בנוגע לטיפול בכם וברכושכם.
  • הבטחת טיפול מיטבי: מבטיח שתקבלו את הטיפול הטוב ביותר, בהתאם לרצונות ולצרכים שלכם.
  • הקלה על הנטל הרגשי על משפחתכם: פוטר את משפחתכם מהצורך לקבל החלטות קשות עבורכם, ומאפשר להם להתמקד בטיפול בכם.
  • חיסכון בעלויות: יכול למנוע הליכים משפטיים יקרים בעתיד.

מי צריך לעשות ייפוי כוח מתמשך?

כל אדם בגיר מעל גיל 18, רצוי גם אם הוא בריא וחיוני כיום.

איך עושים ייפוי כוח מתמשך?

עריכת ייפוי כוח מתמשך חייבת להיעשות על ידי עורך דין מוסמך, שעבר הכשרה מיוחדת בתחום.

אל תזניחו את עתידכם! צרו קשר עם עורך דין מומחה ועשו ייפוי כוח מתמשך עוד היום!

 

 ייפוי כוח מתמשך מקצועי ואיכותי לא חייב להיות גם יקר !

 ניסיון רב עם אוכלוסיות הגיל השלישי ~ עריכת מאות ייפויי כוח מתמשכים הגעה לבית הלקוח בכל רחבי הארץ.

לייעוץ ראשוני ללא תשלום השאירו פרטים מטה

שיקולים בקביעת מחיר ייפוי כוח מתמשך

מחיר ייפוי כוח מתמשך

משרד המשפטים קבע תבנית בסיסית לייפוי כוח מתמשך, המפרטת את הפרטים המינימליים הנדרשים לשם עריכת ייפוי כוח מתמשך. ישנם עורכי דין המסתפקים במילוי הפרטים הטכניים המינימליים (כגון: פרטיו האישיים של הלקוח, פרטיו האישיים של מיופה וכדומה), לאותה תבנית בסיסית, ומבחינתם הם ערכו לכם ייפוי כוח "טוב ומקצועי". אך בפועל, ייפוי כוח שכזה הוא בפירוש אינו ייפוי כוח מקצועי!.


אין זה אומר כי אותם עורכי דין פעלו באופן לא חוקי או כי ייפוי הכוח אינו תקף. אלא מדובר בייפוי כוח באיכות נמוכה. אך הלקוח לא יידע זאת עד שיתחילו הבעיות במימוש ייפוי הכוח – ואז יהיה מאוחר מידי. זאת מפני שייפוי הכוח נכנס לתוקף רק במידה ואדם נמצא במצב בריאותי /מנטלי של חוסר כשירות. כלומר, האדם לא יכול לקבל החלטות לגבי חייו ולדאוג לעצמו. ולכן במצב כזה, כבר לא ניתן לתקן  את ייפוי הכוח.


הדבר דומה לעריכת צוואה לא מקצועית ( זולה בדרך כלל), ושרק לאחר מות המוריש מגלים שלא ניתן לקיים את הוראות הצוואה במלואן או שהצוואה מכילה סעיפים שיגרמו ליורשים הפסדים כספיים וכדומה. גם במקרה זה, האדם שכתב את הצוואה נפטר ולא יכול לתקן את הטעויות שעורך הדין עשה בעריכת הצוואה. ישנם דברים בהם לא כדאי לחפש את המחיר הזול ביותר!

הבנה אמתית של צרכיו האישיים של כל לקוח, אמנם ויכולה להגדיל את היקף העבודה של עורך הדין על ייפוי הכוח המתמשך. אך ייפוי כוח שכזה יעניק ללקוח שקט נפשי וביטחון בקיומן של ההוראות וההנחיות שביקש שיבוצעו בעתיד.

עריכת ייפוי כוח מתמשך באופן מקצועי צריכה להיות מותאמת אישית ללקוח. ייפוי הכוח צריך להיות "תפור" בדיוק למידותיו, על פי צרכיו האישיים, הרפואיים והכלכליים. ייפוי הכוח צריך ולשקף את רצונותיו והשקפת עולמו של האדם בנוגע לאיך יראו חייו בעתיד, במידה וחס וחלילה לא יוכל לנהלם בעצמו. משכך, על עורך הדין שכותב את ייפוי הכוח, להיפגש ולהכיר את הלקוח ואת נסיבות חייו האישיות. כלומר, להבין " מי עומד מולו" ובהתאם לכך להנחות ולכוון את הלקוח. על עורך הדין לפרוש את האפשרויות העומדות לפני הלקוח ולהעלות נקודות למחשבה שהלקוח טרם חשב עליהן.  עליו לתת ללקוח זמן להרהר ולחשוב, עד הפגישה הבאה. (לדעתנו, נדרשות לפחות שתי פגישות לפני שמתחילים לערוך מסמך כה חשוב).


על הלקוח לערוך חשבון נפש, להרהר בתרחישים עתידיים שיכולים לקרות, ולחשוב כיצד ירצה שיפעלו עבורו במקרים אלו. ההליך דורש מוכנות נפשית ועשיית "שעורי בית". כל זאת, על מנת להגיע להחלטות ולגבש הוראות והנחיות מדויקות עבור מיופה הכוח העתידי.  


עריכת ייפוי כוח מתמשך טוב ומקצועי, אינה פעולה טכנית בלבד. פעולה זו מצריכה מעורך הדין להפעיל אינטליגנציה רגשית, ניסיון מקצועי וניסיון חיים. כל זאת על מנת להוביל לכתיבת ייפוי כוח מתמשך, המשקף במדויק את רצונות הלקוח הספציפי. לצד זה, לדאוג ולוודא כי ייפוי כוח יהיה חזק וכולל מגנוני הגנה אשר יבטיחו ללקוח שקט נפשי.

במידה ונתקלתם בעורך דין שגובה מחיר אחיד לכל ייפוי כוח מתמשך, מבלי בכלל ששוחחתם, מבלי שהוא בירר את הצרכים שלכם ואת היקף העבודה הנדרשת ממנו, צריכה להידלק לכם נורה אדומה.

עורך דין לייפוי כוח מתמשך מחיר
ייפוי כוח מתמשך עלות
עוד באותו נושא

עריכת ייפוי כוח מתמשך  חלופה חדשה להליך מינוי אפוטרופוס

המידע המופיע באתר "צו ירושה"  אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי, ובכל במקרה של סתירה או אי התאמה בין המידע המופיע באתר לבין הקבוע בהוראות הדין ו/או פסיקת בימ"ש, יגברו הוראות הדין והפסיקה. למען הסר ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המבקר באתר בלבד.

גלילה לראש העמוד