צו ירושה

מרכז מידע בנושא דיני הירושה ואפוטרופסות בישראל

ייפוי כוח מתמשך-היתרונות

היתרונות של ייפוי כוח מתמשך לעומת מינוי אפוטרופוס

במצב בו תוחלת החיים גדלה, ואיתה גדלים אחוזי הסובלים ממחלות זקנה, שבץ מוחי, מחלות נוספות, או פגיעות פיזיות הפוגעות במוחנו וביכולותיו הקוגניטיביות, אנו עדים למספר הולך וגדל של אנשים ההופכים בין לילה או באופן הדרגתי, לחסרי כשירות שכלית, ותלויים באדם אחר שיטפל בענייני היום יום וידאג לצורכיהם הבסיסיים.

עד שנת 2017, במידה ואדם היה מאבד את כשירותו ולא היה יכול יותר לנהל את עניינו ולדאוג לעצמו, הייתה המדינה מתערבת וממנה אפוטרופוס לאותו אדם. לרוב, היו בתי המשפט ממנים אחד מבני המשפחה לתפקיד האפוטרופוס. אך כיום אנו רואים יותר ויותר מנויים של גורמים חיצוניים לתא המשפחתי, כגון עורכי דין שמתמנים תמורת שכר, או חברות אפוטרופסות שמתמנות לנהל את ענייניו של האדם.

מינוי אפוטרופוס הוא הליך מסורבל משפטית, השולל את עצמאותו, ולעתים אף פוגע בכבודו ורצונותיו של האדם. בשל כך, בשנת 2017 בוצע תיקון 18 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות. תיקון זה יצר חלופה חדשה למינוי אפוטרופוס, הנקראת "ייפוי כוח מתמשך".

עו"ד ייפוי כוח מתמשך מקצועי ואיכותי לא חייב להיות יקר !

 ניסיון רב עם אוכלוסיות הגיל השלישי ~ עריכת מאות ייפויי כוח מתמשכים הגעה לבית הלקוח בכל רחבי הארץ.

לייעוץ ראשוני ללא עלות  השאירו פרטים ונחזור אליכם במהרה

7 יתרונות עצומים ל"ייפוי כוח מתמשך" מול מינוי אפוטרופוס

1. אתם קובעים מי יהיה " האפוטרופוס שלכם " ולא בית המשפט. 
 ייפוי כוח מתמשך נותן לכם את האפשרות לקבוע את האדם עליו אתם הכי סומכים, או מספר אנשים, כמיופה כוח שלכם, שיקבל החלטות ויפעל עבורכם. בהליך של מינוי אפוטרופוס אין לכם שליטה מי ימונה עליכם כאפוטרופוס וינהל את חייכם , אלא בית המשפט הוא זה שקובע.

2. מנגנון פיקוח ובקרה על מיופה הכוח/האדם שיטפל בכם.
האדם הממנה יכול לקבוע כי אדם מטעמו, או מספר אנשים, יפקח על אופן פעולותיו של מיופה הכוח, כך שמיופה הכוח יצטרך ליידע את אותו אדם בפעולות שהוא ביצע, או עומד לבצע. אדם כזה נקרא " אדם מיודע". כך לדוגמה, אדם בוחר בבנו הבכור שיהיה מיופה כוח, במידה וחס וחליליה יכנס למצב של חוסר כשירות. בנוסף הוא קובע ששני ילדיו הנוספים יהיו "אדם מיודע". כלומר, הבן הבכור יצטרך ליידע אותם בפעולות מסוימות שהוא מתכוון לבצע, או על כל החלטה משמעותית, לפי מה שנקבע מראש. במידה ויעשה משהו לא ראוי, יכולים שני הילדים הנוספים לפנות לבית המשפט ולעצור את הפעולה. בכך נוצר מנגנון הגנה מפני ניצול לרעה ע"י מיופה הכוח .


3. אתם קובעים את היקף השליטה על חייכם.
 בהליך של ייפוי כוח מתמשך אתם יכולים לקבוע מראש באילו תחומים אתם נותנים את ייפוי הכוח (ייפוי כוח בנושא הרכוש, הבריאות, חיים אישיים, או על כולם), לכמה זמן ( למספר שנים, או באופן קבוע) , וניתן לחלק את הסמכות בין כמה מייפוי כוח.
לעומת זאת, בהליך של מינוי אפוטרופוס, בית המשפט קובע את היקף השליטה והסמכויות של האפוטרופוס, שברובן הן על כל התחומים יחדיו.


4. מניעת סכסוכים במשפחה.

בהליך של ייפוי כוח מתמשך אתם קובעים ובוחרים מי יהיה זה שינהל את עניינכם. לעומת זאת, בהליך של מינוי אפוטרופוס ע"י בית המשפט, הוא זה שיקבע מי ינהל את עניינכם. לרוב הוא משתדל למנות את אחד מבני המשפחה כאפוטרופוס, מה שיוצר לעיתים רבות, סכסוכים בתוך המשפחה, באשר לשאלה מי יהיה בעל השליטה על חייו של האב/אם וימונה כאפוטרופוס. דוגמה נפוצה לכך היא סכסוך בין אחים. במעמד הסכסוך האחים פוחדים כי האח שימונה לאפוטרופוס אינו אחראי מספיק, או שבכוונתו לנצל לרעה את שליטתו על נכסי האב/אם הלא כשירים. דוגמה נוספת שרווחת היא כאשר הילדים מנישואים ראשונים רבים עם האישה, או הבעל, מנישואים שניים בנוגע לאופן הניהול של ענייניו הכספיים של האדם הלא כשיר ( לדוגמה: קיום חשש מבזבוז הירושה של הילדים).


5. הליך פשוט וקל לעומת מנוי אפוטרופוס.
– ייפוי כוח מתמשך נעשה לרוב תוך שתי פגישות בממוצע עם עורך הדין ייפוי כוח מתמשך.
– כניסתו לתוקף של ייפוי הכוח בשעת הצורך מהירה מאוד( ימים ספורים).
– מיופה הכוח אינו צריך לדווח על כל פעולה לאפוטרופוס הכללי, לשמור קבלות על כל הוצאה, לשמור מסמכים ולהגיש דוחות תקופתיים לאפוטרופוס בכללי.


6. הליך זול וחד פעמי לעומת הליך מינוי אפוטרופוס.

ייפוי כוח מתמשך עולה אלפי שקלים בודדים ולא מצריך תשלום אגרה לבית המשפט. לעומת זאת, הליך מינוי אפוטרופוס יכול  להתארך ולכלול דיונים רבים, ולכן שכר עו"ד יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים, אשר אינם כוללים תשלום אגרה לבתי המשפט.


7. שמירה על רצונכם וכבודכם.
ייפוי כוח מתמשך מאפשר לאדם לפרט את רצונותיו, את דרכי הפעולה שיש לנקוט בענייניו בעתיד, לבחור את האדם והאנשים שיטפלו בו, לתת הוראות והנחיות כיצד לפעול, במידה ולא יהיה כשיר. כל זאת בזמן שהאדם צלול בדעתו ובעל כשירות להבין ולתכנן את עתידו. 

עורך דין לייפוי כוח מתמשך מחיר

עריכת ייפוי כוח מתמשך  חלופה חדשה להליך מינוי אפוטרופוס

עוד באותו נושא

המידע המופיע באתר "צו ירושה"  אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי, ובכל במקרה של סתירה או אי התאמה בין המידע המופיע באתר לבין הקבוע בהוראות הדין ו/או פסיקת בימ"ש, יגברו הוראות הדין והפסיקה. למען הסר ספק, האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המבקר באתר בלבד.

גלילה לראש העמוד